تبلیغات
درمان چاقی و لاغری - تغذیه مناسب در فصل زمستان
 
درمان چاقی و لاغری
بیا داخل چاق یا لاغر بر میگردی
دوشنبه 3 آبان 1395 :: نویسنده : سیدمهیار مریدخاک

                                  تغذیه مناسب در فصل زمستان


نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری هایی كه به دلیل سرد شدن هوا معمولا با زمستان همراهند از قدیم شناخته شده است. امروزه اما اصول دانش تغذیه این دانسته های تجربی را به اصولی علمی آراسته است كه توجه به آنها ما را در حفظ و بهبود سلامتمان در این ماه های سرد سال یاری می رساند...........



تغییرات فصلی موجب می شوند كه نیاز ما به برخی از مواد مغذی افزایش یابد. ویتامینها و مواد معدنی كه از طریق دریافت یك رژیم غذایی متناسب با استفاده از مواد غذایی همان فصل دستگاه ایمنی بدن را تقویت و آن را برای مبارزه با عوامل بیماری زا آماده می كنند.

ریز مغذی هایی مانند ویتامین A كه درجگر ، برگ سبز سبزیجات ، هویج ، زردآلو ، تخم مرغ یافته می‌شود؛ ویتامین C كه در جعفری ، فلفل سبز ، گل کلم ، لیمو ، پرتقال ، گریپ فروت در این فصل قابل دریافت است و همچنین ویتامین Eكه در روغن های گیاهی و دانه های روغنی و مغزها قابل دسترس است؛ از جمله این ویتامینها هستند.

همچنین مواد معدنی مانند سلنیوم كه درغذاهای دریایی ، قلوه ، دل و گوشت های دیگر موجود است؛ روی كه در انواع گوشت ، جگر ، گندم ، ماهی ، شیر ، تخم مرغ ، بادام ، گردو ، سیب و لوبیا وجود دارد و نیز منیزیم كه از منابعی مانند بادام ، گردو ، فندق ، بادام زمینی ، موز ، سبزیجات دارای برگ سبز ، غلات می توانید آن ها را دریافت كنید.

سبزی های ریشه ای مانند هویج، چغندر، شلغم ، همینطور انواع كلم ها مانند كلم برگ و گل كلم همچنین انواع كدو مانند كدو مسمایی، كدو تنبل و... سبزی های مفیدی هستند كه در این فصل بهترین كیفیت خود را دارند و به ارتقای سیستم ایمنی بدن كمك زیادی می كنند.

با توجه به اینكه مدت تابش نور آفتاب در این دوره از سال كوتاه است می بایست به دریافت كلسیم و ویتامین D توجه كافی كرد. همچنین اگر از آن دسته از افراد هستید كه روزهای كوتاه این فصل شما را دچار افسردگی می كند مصرف متناسب ویتامینهای گروه Bدر پیشگیری یا كاهش عوارض افسردگی موثرند.

همه ی این مواد مغذی از گذشته در غذاهای سنتی ما ؛ انواع آشها و سوپ ها قابل دریافت بوده اند. غذاهایی كه گرم مصرف می شوند و گرمای لازم را برای بدن فراهم می كنند. فقط باید به ویتامین حساس به حرارت ، ویتامین C توجه كنید و آن را از منابع خام مانند میوه ها و سبزی هایی كه به صورت خام مصرف می شوند دریافت كنید. درضمن با اینكه ویتامین C آنتی آكسیدان موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری های فصلی مانند عفونت های تنفسی و سرماخوردگی هاست بدن آن را ذخیره نمی‌كند بنابر این باید هر روز مقدار مورد نیاز آن را برای بدن از طریق مصرف منابع غذایی آن تامین كنید.

با تمام آنچه گفته شد با پوشیدن لباس های مناسب این فصل؛ از زیبایی های طبیعی و برف بازی لذت ببرید و از این طریق یه ارتقای سلامت روانی خود نیز یاری برسانید.





نوع مطلب : چاقی و لاغری، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 23 تیر 1395 09:10 ب.ظ
سلام و احترام خدمت مدیر محترم وبلاگ

به تازگی فروشگاهی راه اندازی کردیم که میتوانید محصولات خوبی با قیمت مناسب سفارش بدید

مارک خوب MP3 Player فقط 14000 تومان
دستگاه برقی دفع حشرات 18000 تومان
ماساژور ، ساعت LED ، عینک و وسایل دیگه....

خودتون بیاید قیمت ها رو ببینید چقدر مناسبه

منتظرتون هستیم!


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :